Modernizare și economie în Reșița: Trotuarele noului drum din Mociur, realizate din piatră cubică reciclată

Modernizare și economie în Reșița: Trotuarele noului drum din Mociur, realizate din piatră cubică reciclată

Lucrările la tronsonul care face legătura între Strada G.A. Petculescu și noua arteră de circulație prin fosta platformă industrială din Mociur se apropie de sfârșit. Proiectul, așteptat de locuitorii zonei, va îmbunătăți semnificativ accesibilitatea și fluiditatea traficului, marcând un pas important în reabilitarea infrastructurii locale.

Stadiul avansat al lucrărilor și următorii pași

Potrivit viceprimarului Daniel Călin, șantierul se află într-un stadiu foarte avansat. „După ce am așternut stratul de rezistență al drumului, echipa noastră de la Direcția de Patrimoniu a trecut la realizarea trotuarului. Acesta este momentul în care lucrările par, pentru un timp, să se fi oprit, dar de fapt este o etapă necesară”, a explicat viceprimarul.

Urmează ca, imediat după finalizarea trotuarelor, constructorii să revină pe carosabil pentru a turna stratul final de asfalt, cel de uzură. Acest ultim strat este esențial pentru durabilitatea drumului, oferind o suprafață netedă și rezistentă la intemperii și trafic. Daniel Călin a estimat că, în aproximativ trei săptămâni, acest ultim capitol al lucrărilor va fi finalizat, iar drumul va putea fi dat în folosință.

Un trotuar modern, multifuncțional și ecologic

Unul dintre aspectele interesante ale proiectului este destinația trotuarului. Acesta a fost conceput nu doar pentru pietoni, ci și pentru bicicliști.

„De menționat că pe partea de trotuar se va putea circula și cu bicicleta, având în vedere că în zona respectivă traficul (n.r.: pietonal) nu este unul intens, este unul cu densitate chiar sub mediu. Deci va permite și circulația cu bicicleta”, a detaliat viceprimarul Daniel Călin.

Această soluție inovatoare promovează transportul alternativ și ecologic, oferind o alternativă sigură pentru deplasările scurte pe două roți, pe trotuar, într-o zonă cu trafic pietonal redus.

Economie circulară în infrastructură: Piatra recuperată devine trotuar

Viceprimarul a evidențiat și un aspect remarcabil de eficiență economică și sustenabilitate. Materialul folosit pentru construcția trotuarului este piatra cubică recuperată de pe vechiul drum care a fost deja asfaltat. „Trotuarul se realizează cu piatra cubică recuperată de pe drumul care este deja asfaltat. Facem și noi economii de unde putem”, a mai adăugat viceprimarul.

Această practică demonstrează o gestionare inteligentă a resurselor, reducând costurile proiectului și impactul asupra mediului prin refolosirea unor materiale de calitate, care își dovedesc astfel din nou utilitatea și durabilitatea.

Perspective și beneficii pentru comunitate

Finalizarea acestui drum de legătură reprezintă mai mult decât un simplu proiect de infrastructură. Este o verigă esențială în dezvoltarea zonei Mociur, facilitând accesul la spațiile regenerate ale fostei platforme industriale și creând premize pentru noi investiții și dezvoltări urbane. Pentru locuitori, acest lucru se va traduce în timpi de deplasare scurtați, mai multă siguranță pe drumuri și o integrare mai bună a cartierului în rețeaua de transport a municipiului.

Cu finalizarea la orizont, noul drum din Mociur este un exemplu concret de investiție publică care combină modernizarea cu responsabilitatea fiscală și ecologică, aducând un plus real de calitate vieții comunității locale.