Dan Ostahie, omul care a transformat Altex în gigantul retailului, acum cucerește piața de bricolaj: ‘Vom oferi soluții complete pentru casă’

Dan Ostahie, omul care a transformat Altex în gigantul retailului, acum cucerește piața de bricolaj: ‘Vom oferi soluții complete pentru casă’

Retailerul românesc Altex, cunoscut pentru produsele electronice și electrocasnice, a preluat recent lanțul de magazine de bricolaj Brico Depot România, printr-o tranzacție evaluată la 70 de milioane de euro. Acordul a primit avizul Consiliului Concurenței la sfârșitul lunii aprilie 2025, instituția concluzionând că achiziția nu afectează concurența pe piața locală. În spatele acestui demers se află Dan Ostahie, unul dintre cei mai influenți antreprenori români, fondatorul Altex.

De la Kingfisher la Altex: O tranzacție strategică

Procesul de vânzare a Brico Depot România a fost inițiat în decembrie 2023, când compania-mamă britanică Kingfisher a anunțat intenția de a părăsi piața locală. Potențialul cumpărător a fost identificat după o analiză amănunțită a pieței, iar negocierile cu Altex au dus la finalizarea tranzacției. Interesant este că, înainte de a ajunge la un acord cu retailerul român, Kingfisher a purtat discuții și cu grupul francez Leroy Merlin, rival istoric în domeniul bricolajului.

Brico Depot România deține o rețea impresionantă: 31 de magazine în 24 de orașe, operațiuni de distribuție și un sediu central în București. Prezența solidă pe piață a făcut din această achiziție o mișcare strategică pentru Altex, care își extinde astfel portofoliul de afaceri.

Avizul autorităților și planurile de viitor

Consiliul Concurenței a aprobat tranzacția în aprilie 2025, subliniind că aceasta „nu ridică obstacole semnificative” și este compatibilă cu un mediu concurențial sănătos. Dan Ostahie a explicat că obiectivul este integrarea Brico Depot în ecosistemul Altex, oferind clienților soluții complete pentru amenajarea locuințelor.

„Mergem mai departe cu business-ul actual de bricolaj. Vom avea două afaceri complementare, prin intermediul cărora vom oferi o soluție completă de produse pentru casă. La fel ca la Altex, vom miza pe un model omnichannel (online și offline) și pe servicii adiacente precum livrarea, finanțarea sau montajul”, a declarat Ostahie pentru Ziarul Financiar. Antreprenorul a adăugat că nu intenționează schimbări majore în structura Brico Depot, prioritizând sinergiile dintre cele două branduri.

Un antreprenor român cu visul de lider

Dan Ostahie, fondatorul Altex, este unul dintre pionierii afacerilor locale. A transformat un mic business de import de televizoare, lansat acum peste 30 de ani, într-un gigant al retailului cu peste 130 de magazine în întreaga țară. Sub conducerea sa, Altex a devenit lider pe piața de electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia.

Achiziția Brico Depot consolidează poziția companiei într-un sector în creștere, cel al bricolajului și amenajărilor, demonstrând că antreprenorii români pot concura cu succes în fața marilor jucători internaționali. Pentru Ostahie, aceasta este o nouă etapă într-o poveste de succes care continuă să inspire.